سمیرا عاطفی بروجنی؛ دکتر محمد حسن تحریریان؛ دکتر کتایون افضلی
چکیده
این حقیقت بارها تأیید شده است که معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی و در این شغل با عوامل استرس زای مختلف روبرو هستند. در حالیکه آنها دائما در حال تجربه کردن اختلالات هستند٬ امنیت نقش یک سپر را بازی میکند و به معلمان اجازه میدهد که رفتاری حرفه ای در محیط کلاس داشته باشند و در طول دوران کاریشان از لحاظ احساسی یا روانشناسی درست رفتار ...
بیشتر
این حقیقت بارها تأیید شده است که معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی و در این شغل با عوامل استرس زای مختلف روبرو هستند. در حالیکه آنها دائما در حال تجربه کردن اختلالات هستند٬ امنیت نقش یک سپر را بازی میکند و به معلمان اجازه میدهد که رفتاری حرفه ای در محیط کلاس داشته باشند و در طول دوران کاریشان از لحاظ احساسی یا روانشناسی درست رفتار کنند (ثلن٬ ۲۰۰۵). تحقیق کنونی از یک روش آمیخته استفاده کرده است برای بررسی توزیع انواع مختلف امنیت در میان شرکت کنندگان و همچنین بررسی وقایع بی ثبات گر که امنیت را در معلمان زبان انگلیسی ایرانی آغاز میکند. برای رسیدن به این هدف٬ ۲۰۴ معلم زبان انگلیسی ایرانی از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این تحقیق شرکت کرده اند. برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه امنیت معلمان زبان (هایور٬ ۲۰۱۶)٬ واقعه نویسی تفکری و مصاحبه به کارگرفته شد. داده های بدست آمده از پرسش نامه توسط تحلیل توصیفی و تحلیل خوشه ای و داده های کیفی توسط فرایند سه مرحله ای کدگذاری تئوری زمینه ای تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تجزیه وتحلیل کمی سه نوع گروه امنیت یافته سودمند، امنیت یافته ناهنجار و مظنون امنیتی شناسایی کرد که در این میان معلمان با امنیت ناهنجار بیشترین توزیع را دارا بودند. یافته های تحقیق ۳ مجموعه آموزشی، سازمانی و شخصی و ۱۴ زیر مجموعه برای آغازگران امنیت در بین معلمان زبان ایرانی شناسایی کرد. نتایج این تحقیق کاربردهای زیادی برای معلمان٬ مسئولان و سیاست گذاران دارد و به معلمان کمک میکند امنیتشان را تقویت کنند و از خستگی و فرسودگی روانی آنها جلوگیری میکند.